2017. augusztus 13., vasárnap

WWW 7: És kiütéssel győztek a gejzírek

Reggel Ágostonnal korán keltünk és elautóztunk a bölényes völgybe, hátha találkozunk állatokkal. Némi csalódottsággal és a szokásos trófeával tértünk a szállodába vissza reggelizni: róka, gímszarvas, pronkhorn sheep és persze bölény. Az igazi fogás mégiscsak Maci Laci lett volna...
Reggel.
Erre a napra a np talán leghíresebb látványossága volt betervezve, az Old Faithful gejzír. A np méretét jól érzékelteti, hogy mintegy kilencven mérföldnyi autókázásra volt a szállásunktól, amit két és fél óra alatt abszolváltunk. A parkolóba érve Hanga megállapította, hogy pont olyan mintha az IKEA parkolójába érkeznénk. De ott azért hamarabb kapunk helyet még szombat délután is és jóval kevesebb a lakóautó. Elképesztő méretű parkolókkal készültek a turistahad fogadására, de még ez is kevésnek bizonyult. A kitörést épp lekéstük, de Old faithful onnan kapta a nevét, hogy nem hagyja cserben a kíváncsiskodókat és kb. 90 percenként kitör. Hiába teszik közzé a hirdetőtáblán, hogy a következő 13.56-kor lesz, azért kell +- 10 perccel számolni.

Sétálni indultunk a medencében, ahol számos más kisebb nagyobb gejzír is van.

Old faithful pedig jól megtréfált bennünnket és kivételesen 20 perccel korábban tört ki, amit a távolból szomorúan figyeltünk. A következő másfél órát az ebéd jegyében töltöttük az Old Faithful Inn-ben, aminek méretezésekor igyekeztek a parkolók befogadóképességéhez igazodni. Óriási.
Old Faithful Inn belülről.
 Az ebéd elköltése után pedig nagyon neveletlenül és családunkra nem jellemző módon rohant ki a gejzírhez, aki befejezte. Old faithful vicces kedvében volt aznap, mert ekkor viszont jó 10 percet késett. De most nem fogott ki rajtunk és elkészítettük a kötelező felvételeket. Elég jól néz ki ahogy 4000-8000 gallonnyi forró vizet kilövell magából kb. 1-2 perc alatt, esetünkben úgy 15 méter magasra.
Old faithful.

Természetesen megnéztük a 15 perces ismeretterjesztö filmet is és újabb Junior Ranger-eket avattunk, most hármat.
Junior ranger vizsga.
A visszafele úton megálltunk a Grand Prismatic tónál, ami a park legnagyobb hőforrásból táplálkozó tava. Kedvenc baktériumaim első lelőhelye.

Grand prismatic tó.

A DNS alapú vizsgálatok során használt polimeráz enzimet az itt található hőforrásokban talált Thermus aquaticus baktériumból izolálták.
Gyönyörködtünk egy ideig még a különböző tavakban, a Fountain pot medencében is, majd az érkező eső szele hazazavart bennünket a nemzeti parkon keresztül, és a szokásos befejezésképpen ájultan zuhantunk az ágyba.