A harmadik nap reggelén nagyon örültünk, hogy pár órát még a városban tölthetünk, nem is akartunk sok időt a csomagolással, holmi fürdőzéssel a szálloda medencéjében időt elvesztegetni (bár ez azért egy kisebb csörtébe került a család fiatalabbik "felével"; hát hol itt az igazság és a demokrácia!?? ).
A városba nem a sokszor soksávos úton mentünk, hanem megpróbáltunk a falfirkáiról híres Pilsen Murals kerületbe elkeveredni (állandó felkért Chicago szakértőink tanácsát követve). A kocsival bóklásztunk körbe a negyedben, így aztán a telefonokkal értékelhető képet nem sikerült készíteni (nehéz döntés hogy inkább utazzunk és ne legyen mivel lefényképezni a dolgokat, vagy nem utazunk és veszünk egy jó fényképezőgépet, ill. azért sikerült eddig mindig eldönteni), de a google erre is felkészült, tessék megnézni a képeket.
Beérve a város központba, megcéloztuk a metrót, vagy ahogy itt hívják az EL-t, amit az ER-ból (Vészhelyzet) ismerünk mindannyian (az egyik itteni kollégám, egészen pontosan gyakornok, nem ismeri, másik generáció állítólag ??!!!) és szintén kötelező körnek tekintettünk.
![]() |
Gerdus talált egy megfelelő nyomogatni való kütyüt, amíg vártuk az EL-t. Legalábbis nem panaszkodott... |
Az EL rövidítés az elevated-ből jön, ugyanis a felszín felett közlekednek, egészen pontosan az utcaszint felett. Jópofa a felhőkarcolók között kanyarogni, és a városközpontból kiérve picit felülről belátva a házak teraszára, az életterekbe. A síneket tartó fémszerkezet nem egy esztétikai élmény, de mindenképpen figyelemre méltó.
![]() |
Ülünk az EL-en, ülünk az EL-en, ..., ülünk az EL-en és kész! |
Már az első részben is kitértem rá, de kénytelen vagyok megismételni: föld alatt vonat (nem kicsi pályaudvarral), autóutak (föld felett, házakon keresztül, föld alatti utakon), a folyó partján a házak alatt kikötők (külön megoldással, hogy télen se fagyjon be a folyó és ne kelljen kiemelni a hajókat), és a föld felett "metrók". Egy teljesen másik dimenziója a közlekedés és városszervezésnek mint amihez szokva vagyunk. Természetesen minden épületnek jó-pár szintje parkolóházként működik, így aztán sose okozott a a belvárosban leparkolni, csak arra kellett figyelni, hogy egymás melletti két parkoló között is sokszoros árkülönbség lehet, de van erre is természetesen megoldás (és kivételesen nem is google-nak becézik).
A vonatozás után a gyermekeknek megígért Millennium parkban tettünk ismét egy látogatást, hogy most jobban összevizezhessék magukat.
![]() |
A Millenium parkot a Cloud gate-tel összekötő kígyónak álcázott gyalogos híd.![]() |
Majd betértünk a First United Methodist Church templomába: a földszinten egy szép templom a felhőkarcoló gyomrában, fent a tetején pedig egy kápolna. Sajnos csak du. 2-kor volt kápolna látogatás, így kénytelenek leszünk visszamenni még Chicagoba, hogy ezt megnézzük.
![]() |
First United Methodist Church utcafrontja. |
![]() |
A gyerkők egészen oda lettek a Starbucksért, még szerencse hogy Troyban is van (minden sarkon). |
Turistákhoz méltó módon még bolyongtunk kicsit a városba, majd hazaindultunk a kínai negyedet útba ejtve.
Óriási pozitív csalódás volt számomra a város. Korábban felhőkarcolót csak Tokióban láttam (illetve jártam fent hála Zolinak és Zsuzsinak), ott azonban nem volt hagyományos értelemben vett városközpont. Korábban a képeket nézve mindig azt gondoltam hogy lelketlen érzés lehet ilyen monstrumok között lenni, de itt egyáltalán nem volt semmiféle rossz érzésem, kifejezetten élhetőnek barátságosnak tűnt a város, bár természetesen csak turistáskodtunk mi ott.
Jól jellemzi szerintem a város mindkettőnkre gyakorolt hatását, hogy mikor Zsuzsa megmutatta hogy melyik felhőkarcoló melyik szintjén lakna szívesen, akkor halálosan komolyan válaszoltam, hogy szerintem azt nem tudnánk kifizetni, és nincs itt thyssenkrupp Steering.
![]() |
Kedvenc chicagói figyelmeztető táblánk. |
Családi aranymondás tárunkat Hanga bővítette: még jó, hogy nem karcolóban foglaltunk szállást.
Üdv mindenkinek, a legszorgalmasabb megjegyzés író értékes jutalomban reménykedhet!
Szuper a blogotok, köszi, persze ezt csak a jutalom reményében írom. :-) És lehet, hogy nagyon ostoba kérdés, de mi az a thyssenkrupp? (A steering megvan.)
VálaszTörlésA cég, ahol Imre dolgozik:)
TörlésTök jó képek! Chicago nekem is nagyon tetszett és pont úgy ahogy ti is írtátok, nagyon klassz pozitív csalódás volt....ezer éve is :)
VálaszTörlés