Bár szívesen megyek múzeumba, sajnos elég ritkán jutunk el. Szombaton rossz idő volt, így egyértelmű volt, hogy irány Detroit egyik fő nevezetessége, a Henry Ford múzeum. Péntek este morfondíroztunk rajta már (némi mágiával előre láttuk a rossz időt), így a pénztárnál azonnal családi éves bérletet kértünk, ami egy nagyon jó döntésnek bizonyult utólag.
Az agrár masinák után egy lakóépület prototípust néztünk meg. A 2. világháború után 16 millió embernek nem volt otthona az államokban. A probléma megoldására készült innovatív megoldás a
Dymaxion-ház: a fel nem használt bombák fémköpenyét újrahasznosítva (ill. szerencsére csak először hasznosítva), egy könnyűszerkezetes egyen-épületet terveztek, amelynek az egyetlen elkészült prototípusa itt van kiállítva. Mivel nem kaptak rá központi támogatást, ezért nem sikerült bevezetni.
Ezt követte az ipari forradalom gőzgépei részleg, a repülő részleg, a HotDog-os részleg (ebéd), az Egyesült Államok elnökeinek autói részleg, a T-modelles részleg, autó történeti részleg, sokadik fotelben-padon-kanapén pihegő részlet, vonatos részleg, majd a teljes kimerültség határán, mintegy levezetésül 3D-ben az űr felfedezéséről, a fekete energiáról és anyagról egy mozi. Inkább mutatok még pár képet! Ide még sokszor vissza kell mennünk, mert befogadhatatlan egyszerre.
|
Egy rövid amerikai történelmi kiállításon egy iskolarészlet. Ezt a koncepciót tényleg már csak múzeumban láthatják az itteni gyerekek. |
|
Ismerkedünk a teljesítmény fogalmával: hány 100 W-os lámpát bírunk izzásra kényszeríteni? |
|
Egy szimbolizált repcsi belső 100 évvel ezelőttről. Figyeljük meg az üléseket! |
|
Egy csodálatos 1939-es DC-3-as. Különlegessége, hogy majdnem 85 ezer órát töltött a levegőben, ami egyedülálló a repülőgépek történetében. (Ez lehet hogy megdölt azóta, de 75-ben mikor nyugdíjba vonult a masina, akkor még biztosan igaz volt.) |
|
1926-ban ezzel a géppel repült el az északi sarkra Richard Byrd egy Edsel Ford támogatta expedícióban. Hogy véletlenül se gondolja senki, hogy Ford géppel repült, ezért nagyon visszafogott márka jelzéseket helyezett el a gépen. A youtube-on is van egy archív felvétel az expedícióról. |
Ki volt állítva még Lindberg Spirit of St. Louis gépe, amivel 1929-ben 33 és fél óra alatt repült át elsőként New Yorkból Párizsba. Mivel mindenek feletti szempont volt a tömeg spórolás, összesen 5 szendvicset vitt magával és nem túl sok vizet. (Előtte sokak próbálkoztak ezzel sikertelenül...)
|
Egy repülőgép kaszkadőr-show nézőterén elvegyültünk, feltekintve lélegzet-elállító mutatványok... |
|
Ez a hot-dog nagyon ficánkolt így inkább a hagyományosabb verziót választottuk. |
|
Bevetésen a selfibot a Dog Houseban. |
|
Egy igazi postakocsi! |
|
Egy T-modell a rengetegből. |
|
Számos interaktív kütyü tette emlékezetessé/élvezhetővé a gyerekeknek is a múzeumot. Itt éppen el kellett vezetni egy T-modellt egy úton, kurblizással, kettős kuplungolással, teheneknek dudálva, stb... |
|
Bugatti Royal 1931-ből, összesen 6 készült belőle, és 5,91 m hosszú, 300 lóerős!!! |
|
Egy korai busz vonatállomás - szálloda útvonalra. |
|
A gépészmérnökök döbbenete: egy Allegheny mozdony: 160 szenes vagont húzott 40-50 mph-val, 7500 lóerő. 25 db készült belőlük és alig 11 év után le is cserélték őket amikor megérkeztek a diesel mozdonyok. |
|
Az első tengely kialakítása gyönyörű: komfort 1889-ből |
|
Kimerülten, de már a 3D-re felkészülve... |
Nagyon szórakoztató beszámolókat írtok! Vicces, hogy így többet tudok Rólatok, mint itthon. Ez a múzeum meg egy Amerika-múzeum. Kicsit máris látom, hogy a magyar valóság ingerszegény lesz a gyerekeknek. :) Külön üdv a gimnazistának!
VálaszTörlésHát ez jól hangzik. Aztán használjátok ki a családi bérletet rendesen! :) Amúgy milyen az idő arrafelé? Itthon május létére elég hűvös lett, sőt néha úgy érezzük itt a monszun.... :D Minden jót és LIKE! :D
VálaszTörlésNagyon jó volt olvasni Zsuzsi :)
VálaszTörlésDorka